Pentrax heeft zich gespecialiseerd in inkomensbeoordelingen van ondernemers die een hypotheek wensen of een woning willen huren*. We werken voor vele banken en voor de NHG. Wij zorgen snel én accuraat voor uw inkomensverklaring.
Let op: bij een huurwoning is het belangrijk dat u vooraf informeert of de woningbouwvereniging onze inkomensverklaring accepteert.
De kosten voor een inkomensverklaring variëren afhankelijk van de rechtsvorm en complexiteit van uw onderneming. De tarieven zijn als volgt:
Eenmanszaak: |
€ 250,00 |
Alle tarieven zijn exclusief 21% BTW
* Er is een voordelig tarief dat geldt bij een gezamenlijke onderneming, die wordt geëxploiteerd door 2 levenspartners die op hetzelfde adres wonen. Dit voordelige tarief is van toepassing indien voor beide partners een inkomensverklaring wordt aangevraagd.
Bij meer dan 3 bedrijven, waarin u direct of indirect een belang heeft van 5%, geldt vanaf het vierde bedrijf een opslag van € 85,00 per onderneming, bovenop het tarief van € 635,-.
Vanaf 2 BV’s dient u geconsolideerde jaarcijfers te overleggen. Indien u geen geconsolideerde jaarcijfers kunt aanleveren, kunnen wij deze voor u consolideren. Voor het consolideren van cijfers bedragen de kosten € 85,00 per maatschappij, die in de consolidatie is opgenomen, tenzij vooraf anders is aangegeven. Pentrax behoudt zich daarnaast het recht voor om geen consolidatie op te stellen en om niet-geconsolideerde jaarrekeningen van 2 ondernemingen of meer te weigeren.Bij vragen over dit onderwerp kunt u contact met ons opnemen: 024-8330000.
Let op:
Voor het opmaken van een inkomensverklaring is het nodig dat wij de KvK-uittreksels en jaarrekeningen ontvangen van ALLE ondernemingen waarin u direct of indirect een belang heeft van ten minste 5%.
Inkomensverklaring aanvragen cliënt
Inkomensverklaring aanvragen intermediair
Bij een beoordelingsverklaring geven we geen inkomen af. We beoordelen alleen of er uit de onderneming (in de toekomst) nog verplichtingen kunnen voortvloeien. De kosten voor een beoordelingsverklaring bedragen € 55,00 ex BTW per aanvrager voor de eerste entiteit en € 35,00 ex BTW per aanvrager voor iedere extra entiteit.
Indien u na afgifte het rapport wilt wijzigen dan is dat natuurlijk mogelijk. De kosten hiervoor bedragen:
Deze tarieven gelden alleen voor wijzigen van hypotheekverstrekker/NHG, of bij het aanleveren van aanvullende (nieuwe) cijfers van een onderneming die al in het rapport vermeld staat. Ze gelden niet voor significante wijzigingen, zoals het toevoegen van een nieuwe onderneming. In dat geval is er sprake van een nieuwe opdracht en zullen we deze ook zo berekenen, tenzij anders is overeen gekomen.